Motivatie en Mindset Coaching
Er is steeds minder plek in de maatschappij voor (jongeren) om uit te groeien tot een individu. Jongeren krijgen te maken met veel prikkels waardoor het moeilijker wordt om hun eigen pad te bewandelen.
Hierdoor maken jongeren vaak impulsieve beslissingen op basis van (verkeerde) emoties of gedachtes. Zij zijn continu op weg om iets te worden, denkend hierbij aan doelen die zij moeten behalen om zich goed te laten voelen. Ze zijn uit op aanzien en status ten koste van het zelfbeeld van zichzelf of de ander. Het is belangrijk dat jongeren hun zelfbeeld “respecteren”, want deze heeft grote invloed op het verdere leven. Het hebben van sterke besef van je eigenwaarde en mogelijkheden kan een positief effect hebben. Een duidelijk doel en goed zelfbeeld is een krachtige basis voor succes.
Als werkmethode richt onze mindset coaching zich op de methode van professor in de Psychologie, Carol Dweck. Deze methode richt zich op leerlingen met een statische en groei mindset. Iemand met een statische mindset staat minder vaak open tot ontwikkeling en denkt dat hij of zij alles beter weet. De drang om zichzelf te bewijzen is vele malen groter dan iemand met een groeimindset. Maar maak je daarentegen gebruik van de groeimindset, dan geloof je dat je je (mindere) kwaliteiten kunt ontwikkelen.
Wat kun je verwachten?
Als werkmethode richt onze mindset coaching zich op de methode van professor in de Psychologie, Carol Dweck. Deze methode richt zich op leerlingen met een statische en groei mindset. Iemand met een statische mindset staat minder vaak open tot ontwikkeling en denkt dat hij of zij alles beter weet. De drang om zichzelf te bewijzen is vele malen groter dan iemand met een groeimindset. Maar maak je daarentegen gebruik van de groeimindset, dan geloof je dat je je (mindere) kwaliteiten kunt ontwikkelen.
Tijdens de training wordt kort uitgelegd wat het verschil is tussen iemand met een “statische mindset” en iemand met een “groeimindset”. Wij laten de jongeren op interactieve wijze kennismaken met welke mindset ze op dat moment hebben en hoe zij deze kunnen veranderen naar een meer positievere.
Er worden handvatten aangereikt om tot een groeimindset te komen, daarbij bespreken we casuïstiek van bekende en minder bekende personen die een “groeimindset” hebben toegepast om succesvol te zijn. Denk hierbij aan topsporters of mensen met succesvolle bedrijven.
Voor wie
Vorm
Deelnemers
De leerdoelen zijn:
- Jongeren verkrijgen kennis van een groeiende mindset.
- Het ontwikkelen van zelfvertrouwen als vaardigheid. Hierbij vertrouw je in wat je kunt. je in wat je kunt.
- Het ontwikkelen van zelfvertrouwen als waardigheid. Hierbij gaat het over je gevoel van eigenwaarde, wat je zelfverzekerd en weerbaar maakt in moeilijke situaties en bij tegenslagen.
- Jongeren leren zichzelf beter begrijpen. Concrete tips, tools en handvaten voor jongeren.
- Om te werken het zelfbeeld en Mindset te bevorderen.